Cinnamon rolls with cream cheese glaze

På disse godbitene her bruker jeg samme oppskrift som på min oppskrift på skoleboller. Den finner dere på bloggen. Når den er ferdig hevet. Så deler dere opp deigen til ca 3 emner. Og kjevler den ut til ett rektangel. Som fyll kjører jeg ca 200 gram meierismør med sukker og kanel med grind i en bolle. Her må du bare smake deg til hvor søt eller hvor mye kanelsmak du vil ha. Rør dette til den blir kremete. Smør så denne på deigen. Ikke smør helt nederst. Da du skal pensle litt vann der. Slik at når du ruller deigen sammen fra toppen og ned. Da limer du den nederste delen fast. Del så opp i passe stykker. Plasseres på stekebrett med bakepapir. Husk å ha litt mellomrom. For de skal etterheves i ca 30 min. Kommer an på hvor varmt det er i rommet. Jeg pleier å sette stekeovnen på 40 grader. Plassere en bolle med kokende vann nederst. Sette inn brettene med baksten. Og heve de der. Går fortere. Og baksten tørker ikke ut. Stekes på 225 grader i ca 10-12 min

 

Så er det cream cheese glaze.

Det er bare en vanlig ostekrem. Men alt høres jo så fancy ut på engelsk;-)

 

200 gram philidelfiaost

100 gram meierismør

Litt sitronsaft

Litt vaniljeessens

2ss melk

200 gram melis

 

Pisk alt dette sammen til den blir luftig og fin. Smøres på skillingsbollene når de er lunkne.

 

Da er det bare til å nyte!

 

Vi blogges;-)

 

#bakst #hvetebakst #skillingsbolle #ostekrem #creamcheese #glaze #glasur #kanel #cinnamonroll #theamericanway #matprat #godtno #matbloggsentralen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg