Spicy rekewok

Da er oppskriften klar til en utrolig smakfull, god og rask middag!
Er dere klare? 😉

Oppskrift:

Ca 400 gr reker (ferdig pillet)
2 fedd hvitløk
Ca 2 cm ingefær
1 rød chili
Litt sitronsaft
Fersk koriander
Hot and sweet saus

Ca 200 gr nudler

1 pose med Findus rock wok

 

Legg rekene i en bolle.
Bruk en hvitløkpresse til hvitløken.
Finhakk ingefæren.
Grovhakk chilien og ett par stilker koriander.
Hell raust over hot and sweet saus.
Alt dette blandes godt. Sett på lokk eller plast over bollen. La det stå i kjøleskapet i ca 30-60 min.

Kok opp nudler. Skyll disse under kaldt vann når de er ferdige slik at de ikke klistrer seg sammen.

Så har jeg jukset litt!
Ifølge Ingrid Espelid er dt lov!;-)
Dette er jo ett måltid som skal gå raskt å lage! Så her bruker jeg ferdig wokmix.
Og findus rock mix er veldig god!

Varm opp litt olje i en wokpanne eller en stor stekepanne. Wok grønnsakene til de begynner å bli lett gyldne. Hell så grønnsakene over i en bolle. Klargjør pannen til å frese rekene i litt olje( her skal alt med av sausen, hvitløken etc). Grunnen til at jeg gjør dette er at jeg har bedre kontroll på rekene og dens steketid. Vil IKKE ha viskelær! Når jeg har stekt rekene i ca 1 min så putter jeg oppi grønnsakene igjen. Lar dette frese i ett par minutter.
Da er dt bare å hive nudlene oppi og vende dette godt rundt.

Hakk opp litt koriander til å ha over retten!

Var ikke dette enkelt og raskt så vet ikke jeg;-)

Bon Appetit!

Vi blogges:-)

#wok #reker #Findus #spicy #middag

 

16 kommentarer

Siste innlegg