Deilig saftig Focaccia med cherrytomater, chili, organo og maldon salt

Saftig smaksrik focaccia som passer veldig godt til suppe, middag, smørbrød etc!

Disse kan du smaksette med akkurat det du vil.

Dette trenger du:

700 gr mel

10 gr salt

1/2 pk gjær (25g)

5 dl lunket vann

Litt olje

Cherrytomat

Chili

Maldonsalt

Tørket organo

Mel, salt, gjær, vann og olje eltes på medium hastighet i ca 5 min. Skal være en ganske klissete deig. Ha  i organo, hvitløk, chili. Eltes på medium hastighet i ca 2 min.

 Ta en bolle som du smører med litt olje og legg deigen i denne. Dekk til bollen med plastikk eller ett kjøkkenhåndkle.

Settes til heving i ca 30 min.

Ha bakepapir på ett stekebrett. Legg deigen på brettet og press den utover. Trykk den ned med fingertuppene. Da renner den gode oljen nedi hullene. Som gjør focacciaen saftigere og gir den mer smak. Legg  på halve cherrytomater. Ta 2 hvitløk og press dem i hvitløkpresse. Fordel det over focaccian. Hell over litt olje, maldon salt og organo. Sett ovnen på 30 grader og hev focaccian i ca 30-40 min. Ta dem ut. Sett ovnen på 220 grader. Når ovnen er klar sett focaccian i ovnen og skru ned temp til 200. Stekes i ca 35-40 min. Skal bli gyldne.

NYT!

Vi blogges;-)

 

#focaccia #organo #cherrytomat #hvitløk  #chili #maldon #salt

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg