Prinsessekake

 

Hvorfor skal jeg som regel give meg løs på ting jeg aldri har lagd før!?? Og til og med på en kakebestilling!!??

Fikk bestilling på en kake til ei liten prinsesse som fyller året sitt. Og da fikk jeg ideen om dukkekake.

Hadde verken form eller tanker om hvor jeg skulle starte. Men fyllet skulle være sjokoladekrem. Så da lagde jeg en ganachekrem med melkesjokolade og litt mørk sjokolade. Vil ha den veldig barnevennlig på smak. Og litt hakket sjokolade. Brukte to kakebunner som jeg delte hver bunn i tre. Fylte krem mellom hvert lag. Dynket også bunnene med litt sukkervann. Skjærte så til kaken med en god konditorkniv. Prøvde å få passe store biter. Disse bruker jeg til å bygge en kuppel oppå kaken. Når jeg synds formen var bra så smørte jeg opp kaken med vanlig kremfløte. Satt den på ett fat og trekte den så med overtrekksmarsipan.

Jeg brukte overtrekksmarsipan fra Select Flavour.

Den var utrolig lett å jobbe med! Lett å kjevle ut! Lett å trekke kaken med! Og kjempebra å lage roseblader med! Og smaker veldig godt!

Så denne marsipanen var jeg super fornøyd med!!

Ingenting som er verre når enn skal lage kake og du har en skikkelig dårlig marsipan! Som ødelegger heile kaka!

Overtrekksmarsipanen til Select Flavour finner du her!

<<<<<<<<<<Select Flavour overtrekksmarsipan>>>>>>>

 

Da begynner putelarbeidet:-S

Å lage roseblader som skal brukes til kjolen!

Men har en effektiv måte å lage opp roseblader. Jeg bruker en 5-blads utstikker. Legger den på en pad. Går over bladene med en balltool. Og skjærer av bladene. Legger dem så over på bakepapir slik at de kan tørke litt. Form bladene litt med fingrene. Slik at det blir litt mere liv i bladene.

 

Når du har lagd opp nok blader så er det å sette dem på kaken. Begynn nederst. Pensle med litt vann og sett en rad med blader nederst rundt kaken. Fortsett så over på samme måte. Men begynn å sett bladet i midten over den nederste raden. Dukkekroppen fikk jeg kjøpt på cacas. Den kledde jeg opp med litt overtrekksmarsipan som jeg bare kjevlet ut og skjærte til toppen. La ett belte rundt livet etterpå. Penslet toppen med vann og strødde på perler. På beltet satt jeg på diamanter. Disse er ikke spiselige!

Og siste finish på kaken sprayet jeg på litt pearlglans på kjolen.

Så nå er jeg spent på om den lille prinsessen blir fornøyd!:-)

Jeg ble jaffal fornøyd!:-)

 

Er det noe du lurer på?

Bare å komme med spørsmål:-)

 

Og tusen takk til Select Flavour for den utrolige gode overtrekksmarsipanen!!!

Ett samarbeid jeg er utrolig takknemlig for!

Vi blogges;-)

 

#barnekake #prinsesse #prinsessekake #rosa #pink #kake #kakeblogg #cakeblog #cake #childrencake #princesscake #ganache #sjokolade #helenorgebaker #godtno #bakemag #taste #selectflavour #sponset #samarbeid #barn #bursdag #gratulerer #happybirthday #cacas

 

 

 

 

 

 

19 kommentarer

Siste innlegg